2009年9月8日火曜日

イギリスより第3報・ロンドン旅行編

英米言語文化学科の「イギリス短期・長期研修」引率のハーバート先生からレポート第3弾が届きました。ロンドンは楽しかったようですね~。いつものように末尾に日本語訳を付記しております。

--
We had a very good trip to London, via Cambridge. We stopped in Cambridge and had a voluntary guide take us on a walking tour of Cambridge - a beautiful old university town. We saw the beautiful college buildings and bridges crossing the river.

We were then lucky to get some tickets for a musical in London. We went to see "We Will Rock You" on Thursday evening. It was a very energetic show and the students enjoyed it very much.
(For an example of one song, see http://www.youtube.com/watch?v=uRtI2PvVGj0)




On Friday we took a morning tour around the main sightseeing spots of London. It was a great experience. I think the students were impressed with the tour, and we finished with a trip on the London Eye. (For an idea of what the London Eye trip was like see
http://www.youtube.com/watch?v=rVg2XVeUIFM&NR=1 ).


On Friday afternoon and Saturday the students traveled around London using the underground, buses, and taxis (they did very well and coped with traveling in small groups). All groups had planned their own trips of the places they wanted to visit. I think they had a very educational experience and had to use their English ability.

Finally on Sunday morning we took the students to the British Museum where they could see amazing exhibitions which include The Rosetta Stone (ロゼッタ・ストーン、Wikipedia), The Elgin Marbles (エルギン・マーブル、Wikipedia), and Egyptian mummies. It is a wonderful museum.

We arrived back in Durham safely on Sunday evening, and the students continued their classes on Monday morning. Everyone is doing fine. (John Herbert)

ケンブリッジ経由ロンドンの小旅行はとても良い旅でした。ケンブリッジで途中下車し、ボランティアガイドの案内で街を歩きました。ケンブリッジは歴史ある大学街で、建物や川にかかる橋がとても綺麗です。

ロンドンでは運良く「We Will Rock You」というミュージカルのチケットが手に入り、木曜の夜にみんなで観に行きました。とてもエネルギッシュなショーに学生たちは大喜びでした。(そのうちの1曲を紹介します(Youtube))
※訳注:「We Will Rock You」はタイトルからも分かるようにQueenの楽曲が全編にちりばめられたSFミュージカル。ロンドンの劇場街ウェストエンドでロングランされているそうです。

金曜日は午前中、ロンドンの主要な観光スポットを巡るツアーに参加しました。学生たちにはとても印象に残る凄い体験だったでしょう。最後は大観覧車「ロンドン・アイ」に乗りました。
午後から土曜日にかけては、地下鉄やバス、タクシーでロンドンを散策しました。小グループに分かれてそれぞれ行きたい場所の計画を立て、上手に様々な交通機関を利用していました。英語力も試せるよい体験学習になったと思います。

いよいよ最終日の日曜は、午前中に大英博物館で、ロゼッタ・ストーン(Wikipedia)やエルギン・マーブル(Wikipedia)、エジプトのミイラなどの有名な展示物を見学しました。素晴らしい博物館でした。

全日程を終えて日曜の夜、ダラムに戻りました。学生たちは月曜朝からまた授業に戻ります。全員元気でやっています。


0 件のコメント: